Montering. Mangler og reklamasjon

Kortversjonen

Lytt til artikkelen

1. Overordnet

I standardkontraktenes kapittel VII «Mangler» er det inntatt en rekke bestemmelser som er identiske for NS 8411 og NS 8412, og artiklene finnes her.  

I denne artikkelen behandles noen særlige bestemmelser i NS 8412 som gjelder reklamasjon  når produktene skal monteres og det derfor gjennomføres en overtakelsesforretning. Vi har skrevet en egen artikkel om gjennomføringen av en slik forretning som kan leses her.  

2. Oversikt over reglene

3. Reklamasjon i forbindelse med overtakelse

Når det gjennomføres en overtakelsesforretning etter montering følger det av NS 8412 punkt 25.3.1, annet ledd at kjøper skal kontrollere leveransen.  

Dersom kjøper oppdager eller burde ha oppdaget mangler ved produktet på overtakelses-forretningen må han reklamere til kjøper senest en uke etter at forretningen er avsluttet.  

Reklamerer han senere enn en uke taper kjøper sin rett til å gjøre mangelen gjeldende.  

I entrepriserettskontraktene er reklamasjonsfristen strengere. Der må man reklamere mens selve overtakelsesforretningen pågår, og manglene må nedtegnes i protokollen.  

4. Senere reklamasjon

Dersom kjøper oppdager eller burde ha oppdaget nye feil eller mangler etter overtakelsen må han reklamere «innen rimelig tid» til selger, jfr NS 8412 punkt 25.3.2.  

Hvis ikke fristen overholdes tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

Så kan man spørre seg hva «rimelig tid» innebærer.  

Etter vårt syn er det akseptabelt å ta utgangspunkt i reklamasjonsfristen på en uke for mangler oppdaget på selve overtakelsesforretningen. Fristen «rimelig tid» er antagelig lengre enn en uke, men vi vil ikke anbefale at man venter mer enn to uker.  

Man må erindre at det er tale om to profesjonelle parter, og normen innen entrepriseretten er at varslingsfrister er korte og strenge. Dette henger bl.a. sammen med at den man reklamerer til, her selger, kan godt tenkes å ha egne kontraktsmedhjelpere som han må videreføre reklamasjonen til. Ofte vil det også være aktuelt å sikre bevis, innhente sakkyndige uttalelser og samtidig er det slik at den gjenstand som produktet er inkorporert er i en eller annen form for bruk. Alt dette taler for at reklamasjoner fremsettes uten unødig tidsmessig opphold.  

Avslutningsvis presiseres at reklamasjoner bør (og skal) avgis i form av skriftlige meldinger som sendes elektronisk og til motpartens representant eller annen slik dette er beskrevet i NS 8412 punkt 4.2.  

5. Reklamasjonsperiode

NS 8412 punkt 25.3.3 slår fast at den absolutte reklamasjonsfrist er fem år.  

Dette er en nyvinning når det gjelder kjøp av byggevarer og vi har skrevet om denne i fellessamlingen, og hvor artikkelen kan leses her.  

Eneste grunn til å ha med en egen bestemmelse om reklamasjonsperioden i forbindelse med montering er for å presisere at reklamasjonsperioden begynner å løpe «etter overtakelsen».  

Dette fremgår for øvrig også av NS 8412 punkt 13.5, første ledd bokstav e.  

6. Unntak fra reklamasjonsreglene

Vi har allerede skrevet en artikkel om at reklamasjonsreglene ikke gjelder dersom mangelen er utslag av grov uaktsomhet eller i strid med redelighet og god tro hos selger eller noen denne svarer for. Vi viser i den forbindelse til samme artikkel som vi har lagt inn en link til i punkt 5.

Montering. Mangler og reklamasjon

Kortversjonen

Lytt til artikkelen

1. Overordnet

I standardkontraktenes kapittel VII «Mangler» er det inntatt en rekke bestemmelser som er identiske for NS 8411 og NS 8412, og artiklene finnes her.  

I denne artikkelen behandles noen særlige bestemmelser i NS 8412 som gjelder reklamasjon  når produktene skal monteres og det derfor gjennomføres en overtakelsesforretning. Vi har skrevet en egen artikkel om gjennomføringen av en slik forretning som kan leses her.  

2. Oversikt over reglene

3. Reklamasjon i forbindelse med overtakelse

Når det gjennomføres en overtakelsesforretning etter montering følger det av NS 8412 punkt 25.3.1, annet ledd at kjøper skal kontrollere leveransen.  

Dersom kjøper oppdager eller burde ha oppdaget mangler ved produktet på overtakelses-forretningen må han reklamere til kjøper senest en uke etter at forretningen er avsluttet.  

Reklamerer han senere enn en uke taper kjøper sin rett til å gjøre mangelen gjeldende.  

I entrepriserettskontraktene er reklamasjonsfristen strengere. Der må man reklamere mens selve overtakelsesforretningen pågår, og manglene må nedtegnes i protokollen.  

4. Senere reklamasjon

Dersom kjøper oppdager eller burde ha oppdaget nye feil eller mangler etter overtakelsen må han reklamere «innen rimelig tid» til selger, jfr NS 8412 punkt 25.3.2.  

Hvis ikke fristen overholdes tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

Så kan man spørre seg hva «rimelig tid» innebærer.  

Etter vårt syn er det akseptabelt å ta utgangspunkt i reklamasjonsfristen på en uke for mangler oppdaget på selve overtakelsesforretningen. Fristen «rimelig tid» er antagelig lengre enn en uke, men vi vil ikke anbefale at man venter mer enn to uker.  

Man må erindre at det er tale om to profesjonelle parter, og normen innen entrepriseretten er at varslingsfrister er korte og strenge. Dette henger bl.a. sammen med at den man reklamerer til, her selger, kan godt tenkes å ha egne kontraktsmedhjelpere som han må videreføre reklamasjonen til. Ofte vil det også være aktuelt å sikre bevis, innhente sakkyndige uttalelser og samtidig er det slik at den gjenstand som produktet er inkorporert er i en eller annen form for bruk. Alt dette taler for at reklamasjoner fremsettes uten unødig tidsmessig opphold.  

Avslutningsvis presiseres at reklamasjoner bør (og skal) avgis i form av skriftlige meldinger som sendes elektronisk og til motpartens representant eller annen slik dette er beskrevet i NS 8412 punkt 4.2.  

5. Reklamasjonsperiode

NS 8412 punkt 25.3.3 slår fast at den absolutte reklamasjonsfrist er fem år.  

Dette er en nyvinning når det gjelder kjøp av byggevarer og vi har skrevet om denne i fellessamlingen, og hvor artikkelen kan leses her.  

Eneste grunn til å ha med en egen bestemmelse om reklamasjonsperioden i forbindelse med montering er for å presisere at reklamasjonsperioden begynner å løpe «etter overtakelsen».  

Dette fremgår for øvrig også av NS 8412 punkt 13.5, første ledd bokstav e.  

6. Unntak fra reklamasjonsreglene

Vi har allerede skrevet en artikkel om at reklamasjonsreglene ikke gjelder dersom mangelen er utslag av grov uaktsomhet eller i strid med redelighet og god tro hos selger eller noen denne svarer for. Vi viser i den forbindelse til samme artikkel som vi har lagt inn en link til i punkt 5.

Montering. Mangler og reklamasjon

Kortversjonen

Lytt til artikkelen

1. Overordnet

I standardkontraktenes kapittel VII «Mangler» er det inntatt en rekke bestemmelser som er identiske for NS 8411 og NS 8412, og artiklene finnes her.  

I denne artikkelen behandles noen særlige bestemmelser i NS 8412 som gjelder reklamasjon  når produktene skal monteres og det derfor gjennomføres en overtakelsesforretning. Vi har skrevet en egen artikkel om gjennomføringen av en slik forretning som kan leses her.  

2. Oversikt over reglene

3. Reklamasjon i forbindelse med overtakelse

Når det gjennomføres en overtakelsesforretning etter montering følger det av NS 8412 punkt 25.3.1, annet ledd at kjøper skal kontrollere leveransen.  

Dersom kjøper oppdager eller burde ha oppdaget mangler ved produktet på overtakelses-forretningen må han reklamere til kjøper senest en uke etter at forretningen er avsluttet.  

Reklamerer han senere enn en uke taper kjøper sin rett til å gjøre mangelen gjeldende.  

I entrepriserettskontraktene er reklamasjonsfristen strengere. Der må man reklamere mens selve overtakelsesforretningen pågår, og manglene må nedtegnes i protokollen.  

4. Senere reklamasjon

Dersom kjøper oppdager eller burde ha oppdaget nye feil eller mangler etter overtakelsen må han reklamere «innen rimelig tid» til selger, jfr NS 8412 punkt 25.3.2.  

Hvis ikke fristen overholdes tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

Så kan man spørre seg hva «rimelig tid» innebærer.  

Etter vårt syn er det akseptabelt å ta utgangspunkt i reklamasjonsfristen på en uke for mangler oppdaget på selve overtakelsesforretningen. Fristen «rimelig tid» er antagelig lengre enn en uke, men vi vil ikke anbefale at man venter mer enn to uker.  

Man må erindre at det er tale om to profesjonelle parter, og normen innen entrepriseretten er at varslingsfrister er korte og strenge. Dette henger bl.a. sammen med at den man reklamerer til, her selger, kan godt tenkes å ha egne kontraktsmedhjelpere som han må videreføre reklamasjonen til. Ofte vil det også være aktuelt å sikre bevis, innhente sakkyndige uttalelser og samtidig er det slik at den gjenstand som produktet er inkorporert er i en eller annen form for bruk. Alt dette taler for at reklamasjoner fremsettes uten unødig tidsmessig opphold.  

Avslutningsvis presiseres at reklamasjoner bør (og skal) avgis i form av skriftlige meldinger som sendes elektronisk og til motpartens representant eller annen slik dette er beskrevet i NS 8412 punkt 4.2.  

5. Reklamasjonsperiode

NS 8412 punkt 25.3.3 slår fast at den absolutte reklamasjonsfrist er fem år.  

Dette er en nyvinning når det gjelder kjøp av byggevarer og vi har skrevet om denne i fellessamlingen, og hvor artikkelen kan leses her.  

Eneste grunn til å ha med en egen bestemmelse om reklamasjonsperioden i forbindelse med montering er for å presisere at reklamasjonsperioden begynner å løpe «etter overtakelsen».  

Dette fremgår for øvrig også av NS 8412 punkt 13.5, første ledd bokstav e.  

6. Unntak fra reklamasjonsreglene

Vi har allerede skrevet en artikkel om at reklamasjonsreglene ikke gjelder dersom mangelen er utslag av grov uaktsomhet eller i strid med redelighet og god tro hos selger eller noen denne svarer for. Vi viser i den forbindelse til samme artikkel som vi har lagt inn en link til i punkt 5.

Montering. Mangler og reklamasjon

Kortversjonen

Lytt til artikkelen

1. Overordnet

I standardkontraktenes kapittel VII «Mangler» er det inntatt en rekke bestemmelser som er identiske for NS 8411 og NS 8412, og artiklene finnes her.  

I denne artikkelen behandles noen særlige bestemmelser i NS 8412 som gjelder reklamasjon  når produktene skal monteres og det derfor gjennomføres en overtakelsesforretning. Vi har skrevet en egen artikkel om gjennomføringen av en slik forretning som kan leses her.  

2. Oversikt over reglene

3. Reklamasjon i forbindelse med overtakelse

Når det gjennomføres en overtakelsesforretning etter montering følger det av NS 8412 punkt 25.3.1, annet ledd at kjøper skal kontrollere leveransen.  

Dersom kjøper oppdager eller burde ha oppdaget mangler ved produktet på overtakelses-forretningen må han reklamere til kjøper senest en uke etter at forretningen er avsluttet.  

Reklamerer han senere enn en uke taper kjøper sin rett til å gjøre mangelen gjeldende.  

I entrepriserettskontraktene er reklamasjonsfristen strengere. Der må man reklamere mens selve overtakelsesforretningen pågår, og manglene må nedtegnes i protokollen.  

4. Senere reklamasjon

Dersom kjøper oppdager eller burde ha oppdaget nye feil eller mangler etter overtakelsen må han reklamere «innen rimelig tid» til selger, jfr NS 8412 punkt 25.3.2.  

Hvis ikke fristen overholdes tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

Så kan man spørre seg hva «rimelig tid» innebærer.  

Etter vårt syn er det akseptabelt å ta utgangspunkt i reklamasjonsfristen på en uke for mangler oppdaget på selve overtakelsesforretningen. Fristen «rimelig tid» er antagelig lengre enn en uke, men vi vil ikke anbefale at man venter mer enn to uker.  

Man må erindre at det er tale om to profesjonelle parter, og normen innen entrepriseretten er at varslingsfrister er korte og strenge. Dette henger bl.a. sammen med at den man reklamerer til, her selger, kan godt tenkes å ha egne kontraktsmedhjelpere som han må videreføre reklamasjonen til. Ofte vil det også være aktuelt å sikre bevis, innhente sakkyndige uttalelser og samtidig er det slik at den gjenstand som produktet er inkorporert er i en eller annen form for bruk. Alt dette taler for at reklamasjoner fremsettes uten unødig tidsmessig opphold.  

Avslutningsvis presiseres at reklamasjoner bør (og skal) avgis i form av skriftlige meldinger som sendes elektronisk og til motpartens representant eller annen slik dette er beskrevet i NS 8412 punkt 4.2.  

5. Reklamasjonsperiode

NS 8412 punkt 25.3.3 slår fast at den absolutte reklamasjonsfrist er fem år.  

Dette er en nyvinning når det gjelder kjøp av byggevarer og vi har skrevet om denne i fellessamlingen, og hvor artikkelen kan leses her.  

Eneste grunn til å ha med en egen bestemmelse om reklamasjonsperioden i forbindelse med montering er for å presisere at reklamasjonsperioden begynner å løpe «etter overtakelsen».  

Dette fremgår for øvrig også av NS 8412 punkt 13.5, første ledd bokstav e.  

6. Unntak fra reklamasjonsreglene

Vi har allerede skrevet en artikkel om at reklamasjonsreglene ikke gjelder dersom mangelen er utslag av grov uaktsomhet eller i strid med redelighet og god tro hos selger eller noen denne svarer for. Vi viser i den forbindelse til samme artikkel som vi har lagt inn en link til i punkt 5.

Montering. Mangler og reklamasjon

Kortversjonen

Lytt til artikkelen

1. Overordnet

I standardkontraktenes kapittel VII «Mangler» er det inntatt en rekke bestemmelser som er identiske for NS 8411 og NS 8412, og artiklene finnes her.  

I denne artikkelen behandles noen særlige bestemmelser i NS 8412 som gjelder reklamasjon  når produktene skal monteres og det derfor gjennomføres en overtakelsesforretning. Vi har skrevet en egen artikkel om gjennomføringen av en slik forretning som kan leses her.  

2. Oversikt over reglene

3. Reklamasjon i forbindelse med overtakelse

Når det gjennomføres en overtakelsesforretning etter montering følger det av NS 8412 punkt 25.3.1, annet ledd at kjøper skal kontrollere leveransen.  

Dersom kjøper oppdager eller burde ha oppdaget mangler ved produktet på overtakelses-forretningen må han reklamere til kjøper senest en uke etter at forretningen er avsluttet.  

Reklamerer han senere enn en uke taper kjøper sin rett til å gjøre mangelen gjeldende.  

I entrepriserettskontraktene er reklamasjonsfristen strengere. Der må man reklamere mens selve overtakelsesforretningen pågår, og manglene må nedtegnes i protokollen.  

4. Senere reklamasjon

Dersom kjøper oppdager eller burde ha oppdaget nye feil eller mangler etter overtakelsen må han reklamere «innen rimelig tid» til selger, jfr NS 8412 punkt 25.3.2.  

Hvis ikke fristen overholdes tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

Så kan man spørre seg hva «rimelig tid» innebærer.  

Etter vårt syn er det akseptabelt å ta utgangspunkt i reklamasjonsfristen på en uke for mangler oppdaget på selve overtakelsesforretningen. Fristen «rimelig tid» er antagelig lengre enn en uke, men vi vil ikke anbefale at man venter mer enn to uker.  

Man må erindre at det er tale om to profesjonelle parter, og normen innen entrepriseretten er at varslingsfrister er korte og strenge. Dette henger bl.a. sammen med at den man reklamerer til, her selger, kan godt tenkes å ha egne kontraktsmedhjelpere som han må videreføre reklamasjonen til. Ofte vil det også være aktuelt å sikre bevis, innhente sakkyndige uttalelser og samtidig er det slik at den gjenstand som produktet er inkorporert er i en eller annen form for bruk. Alt dette taler for at reklamasjoner fremsettes uten unødig tidsmessig opphold.  

Avslutningsvis presiseres at reklamasjoner bør (og skal) avgis i form av skriftlige meldinger som sendes elektronisk og til motpartens representant eller annen slik dette er beskrevet i NS 8412 punkt 4.2.  

5. Reklamasjonsperiode

NS 8412 punkt 25.3.3 slår fast at den absolutte reklamasjonsfrist er fem år.  

Dette er en nyvinning når det gjelder kjøp av byggevarer og vi har skrevet om denne i fellessamlingen, og hvor artikkelen kan leses her.  

Eneste grunn til å ha med en egen bestemmelse om reklamasjonsperioden i forbindelse med montering er for å presisere at reklamasjonsperioden begynner å løpe «etter overtakelsen».  

Dette fremgår for øvrig også av NS 8412 punkt 13.5, første ledd bokstav e.  

6. Unntak fra reklamasjonsreglene

Vi har allerede skrevet en artikkel om at reklamasjonsreglene ikke gjelder dersom mangelen er utslag av grov uaktsomhet eller i strid med redelighet og god tro hos selger eller noen denne svarer for. Vi viser i den forbindelse til samme artikkel som vi har lagt inn en link til i punkt 5.

Montering. Mangler og reklamasjon

Kortversjonen

1. Overordnet

I standardkontraktenes kapittel VII «Mangler» er det inntatt en rekke bestemmelser som er identiske for NS 8411 og NS 8412, og artiklene finnes her.  

I denne artikkelen behandles noen særlige bestemmelser i NS 8412 som gjelder reklamasjon  når produktene skal monteres og det derfor gjennomføres en overtakelsesforretning. Vi har skrevet en egen artikkel om gjennomføringen av en slik forretning som kan leses her.  

2. Oversikt over reglene

3. Reklamasjon i forbindelse med overtakelse

Når det gjennomføres en overtakelsesforretning etter montering følger det av NS 8412 punkt 25.3.1, annet ledd at kjøper skal kontrollere leveransen.  

Dersom kjøper oppdager eller burde ha oppdaget mangler ved produktet på overtakelses-forretningen må han reklamere til kjøper senest en uke etter at forretningen er avsluttet.  

Reklamerer han senere enn en uke taper kjøper sin rett til å gjøre mangelen gjeldende.  

I entrepriserettskontraktene er reklamasjonsfristen strengere. Der må man reklamere mens selve overtakelsesforretningen pågår, og manglene må nedtegnes i protokollen.  

4. Senere reklamasjon

Dersom kjøper oppdager eller burde ha oppdaget nye feil eller mangler etter overtakelsen må han reklamere «innen rimelig tid» til selger, jfr NS 8412 punkt 25.3.2.  

Hvis ikke fristen overholdes tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

Så kan man spørre seg hva «rimelig tid» innebærer.  

Etter vårt syn er det akseptabelt å ta utgangspunkt i reklamasjonsfristen på en uke for mangler oppdaget på selve overtakelsesforretningen. Fristen «rimelig tid» er antagelig lengre enn en uke, men vi vil ikke anbefale at man venter mer enn to uker.  

Man må erindre at det er tale om to profesjonelle parter, og normen innen entrepriseretten er at varslingsfrister er korte og strenge. Dette henger bl.a. sammen med at den man reklamerer til, her selger, kan godt tenkes å ha egne kontraktsmedhjelpere som han må videreføre reklamasjonen til. Ofte vil det også være aktuelt å sikre bevis, innhente sakkyndige uttalelser og samtidig er det slik at den gjenstand som produktet er inkorporert er i en eller annen form for bruk. Alt dette taler for at reklamasjoner fremsettes uten unødig tidsmessig opphold.  

Avslutningsvis presiseres at reklamasjoner bør (og skal) avgis i form av skriftlige meldinger som sendes elektronisk og til motpartens representant eller annen slik dette er beskrevet i NS 8412 punkt 4.2.  

5. Reklamasjonsperiode

NS 8412 punkt 25.3.3 slår fast at den absolutte reklamasjonsfrist er fem år.  

Dette er en nyvinning når det gjelder kjøp av byggevarer og vi har skrevet om denne i fellessamlingen, og hvor artikkelen kan leses her.  

Eneste grunn til å ha med en egen bestemmelse om reklamasjonsperioden i forbindelse med montering er for å presisere at reklamasjonsperioden begynner å løpe «etter overtakelsen».  

Dette fremgår for øvrig også av NS 8412 punkt 13.5, første ledd bokstav e.  

6. Unntak fra reklamasjonsreglene

Vi har allerede skrevet en artikkel om at reklamasjonsreglene ikke gjelder dersom mangelen er utslag av grov uaktsomhet eller i strid med redelighet og god tro hos selger eller noen denne svarer for. Vi viser i den forbindelse til samme artikkel som vi har lagt inn en link til i punkt 5.

Abonner og få tilgang til hele artikkelen og mye mer!

Spar opp til 40% ved årlig betaling

Kunnskapsbank

kr 990,– / mnd
Trekkes hver måned
Kom i gang
  • Tilgang til alle artikler
  • Tilgang til nye artikler som publiseres
  • Vederlagsfri konsultasjon inntil 5 timer pr år

E-kurs

kr 490,– / mnd
Trekkes årlig
Kun tilgjengelig som årlig abonnement
  • Tilgang til alle e-kurs
  • Tilgang til nye e-læringsmoduler som publiseres

Kunnskapsbank + E-kurs

kr 790,– / mnd
Trekkes årlig
Kun tilgjengelig som årlig abonnement
  • Tilgang til alle artikler
  • Tilgang til nye artikler som publiseres
  • Vederlagsfri konsultasjon inntil 5 timer pr år
Spar opp til 40% ved årlig betaling

Kunnskapsbank

kr 590,– / mnd
Trekkes årlig
Kom i gang
  • Tilgang til alle artikler
  • Tilgang til nye artikler som publiseres
  • Vederlagsfri konsultasjon inntil 5 timer pr år

E-kurs

kr 490,– / mnd
Trekkes årlig
Kom i gang
  • Tilgang til alle e-kurs
  • Tilgang til nye e-læringsmoduler som publiseres

Kunnskapsbank + E-kurs

kr 790,– / mnd
Trekkes årlig
Kom i gang
Beste tilbud
  • Tilgang til alle artikler
  • Tilgang til alle e-kurs
  • Tilgang til alt nytt innhold som publiseres.
  • Vederlagsfri konsultasjon inntil 5 timer pr år
Les abonnementsvilkår

Abonner og få tilgang til hele artikkelen og mye mer!

Spar opp til 40% ved årlig betaling

Kunnskapsbank

kr 990,– / mnd
Trekkes hver måned
Kom i gang
  • Tilgang til alle artikler
  • Tilgang til nye artikler som publiseres
  • Vederlagsfri konsultasjon inntil 5 timer pr år

E-kurs

kr 490,– / mnd
Trekkes årlig
Kun tilgjengelig som årlig abonnement
  • Tilgang til alle e-kurs
  • Tilgang til nye e-læringsmoduler som publiseres

Kunnskapsbank + E-kurs

kr 790,– / mnd
Trekkes årlig
Kun tilgjengelig som årlig abonnement
  • Tilgang til alle artikler
  • Tilgang til nye artikler som publiseres
  • Vederlagsfri konsultasjon inntil 5 timer pr år
Spar opp til 40% ved årlig betaling

Kunnskapsbank

kr 590,– / mnd
Trekkes årlig
Kom i gang
  • Tilgang til alle artikler
  • Tilgang til nye artikler som publiseres
  • Vederlagsfri konsultasjon inntil 5 timer pr år

E-kurs

kr 490,– / mnd
Trekkes årlig
Kom i gang
  • Tilgang til alle e-kurs
  • Tilgang til nye e-læringsmoduler som publiseres

Kunnskapsbank + E-kurs

kr 790,– / mnd
Trekkes årlig
Kom i gang
Beste tilbud
  • Tilgang til alle artikler
  • Tilgang til alle e-kurs
  • Tilgang til alt nytt innhold som publiseres.
  • Vederlagsfri konsultasjon inntil 5 timer pr år
Les abonnementsvilkår

Abonner og få tilgang til hele artikkelen og mye mer!

Spar opp til 40% ved årlig betaling

E-kurs

kr 490,–
Trekkes årlig
Nåværende plan
  • Tilgang til alle e-kurs
  • Tilgang til nye e-kurs som publiseres

Kunnskapsbank

kr 990,– / mnd
Trekkes hver måned
Legg til
  • Tilgang til 79 artikler
  • Tilgang til nye artikler som publiseres
  • Vederlagsfri konsultasjon inntil 5 timer pr år
Spar opp til 40% ved årlig betaling

E-kurs

kr 490,– / mnd
Trekkes årlig
Nåværende plan
  • Tilgang til alle e-kurs
  • Tilgang til nye e-kurs som publiseres

Kunnskapsbank

kr 300,– / mnd
Trekkes årlig
Legg til
  • Tilgang til alle artikler
  • Tilgang til nye artikler som publiseres
  • Vederlagsfri konsultasjon inntil 5 timer pr år
Les abonnementsvilkår

Har du et tema du ønsker at vi skal skrive om?

Thank you! Your submission has been received!
Det skjedde noe galt. Kontakt oss på hei@byggogprosjektjus.no hvis problemet vedvarer

Har du et tema du ønsker at vi skal skrive om?

Thank you! Your submission has been received!
Det skjedde noe galt. Kontakt oss på hei@byggogprosjektjus.no hvis problemet vedvarer